loading...
عطر شناسی | خرید عطر و ادکلن
شجاعی بازدید : 49 سه شنبه 28 بهمن 1399 نظرات (0)

معمولا هدیه دادن عطر و ادکلن با انواع رایحه مختلف از کلاسیک تا مدرن برای مناسبت هایی همچون روز پدر همیشه جزو اولویت های فرزندان برای خرید هدیه می باشد . این کالا به دلیل اینکه رایحه می باشد و حس بویایی انسان نیز ارتباط مستقیمی با احساسات دارد ، می تواند برای افراد خاطره ساز شود . اگر پدر شما شیفته عطر می باشد و نمی دانید بهترین عطر برای این مناسبت کدام است ، در ادامه سعی می کنم شما را به صورت دقیق تری درباره این موضوع راهنمایی کنم . سعی کنید تا انتها این نوشته را بخوانید . 

اگر به چگونگی اختراع شدن عطر علاقه مند هستید ، خواندن این بخش را از دست ندهید .

اگر سری به تاریخچه استفاده از عطر بزنید متوجه خواهید شد که استفاده از ادکلن ( ادو کلن ) از قرن هجدهم میلادی در کشورهای اروپایی مورد پسندان مردان قرار گرفت . زمانی که یک عطرساز ایتالیایی به نام یوهان ماریا فارینا در سال 1792یک ترکیب از عصاره مرکبات با رایحه سبک در شهر جدید خود کلن ساخت ، حتی فکرش را هم نمی کرد که خیلی زود استفاده از این ساخته دستش می تواند در دنیا همه گیر شود . بعد ها به جز رایحه مرکبات ، گونه های دیگری همچن مشک ، گل ، گیاهان و ... نیز برای ساخت ادکلن ها مورد استفاده قرار گرفت . عموما پدر و مادر را از هدیه گرفتن عطر و ادکلن خوشحال می شوند پس سعی کنید حتما این قبیل محصولات را در اولویت های خرید هدیه خود قرار دهید . 

اگر به نحوه ساخت عطر علاقه مند هستید ، خواندن نکات این لینک را برای شما بهترین گزنیه می باشد .

 

لیست بهترین ادکلن هایی که می توانید برای روز پدر تهیه کنید را در بخش زیر به شما دوستان ارائه خواهم داد . 

Calvin Klein Eternity Summer

این عطر برای پدرانی که به هوا گرم و مطبوع همراه با یک نسیم ملایم علاقه مند هستند ، یکی از بهترین گزنیه ها می تواند باشد . رایحه خوش آن از نت های اسطوخودوس ، آویشن ، عنبر و مشک ( البته عنبر و مشک مصنوعی ) ساخته شده است . 

 عطر Calvin Klein Eternity Summer

Polo by Ralph Lauren

این عطر خاص از برند معروف رالف لورن در سال 1978 توسط یک عطرساز ماهر به نام کارلوس بنایم ساخته شده است . عطر ذکر شده در زمانی که وارد بازار آمریکا شد ، توانست طوفانی را به پا کند و به دلیل ماندگاری فوق العاده ای که داشت بین عموم مردم بسیار مورد استقبال قرار گرفت . اگر قیمت عطر برای شما اهمیت چندانی ندارد ، واقعا خرید آن را برای هدیه در روز پدر به شما پیشنهاد می دهم . 

  Polo by Ralph Lauren

Hermes En Voyage de Hermes

در وصف این عطر زیبا باید این چنین بگویم که تنها با پاشیدن چند قطره از آن به بدن خود در یک مجلس به جذاب ترین فرد تبدیل خواهید شد و خیلی زود توجه حضار مجلس به سمت شما جلب می شود . رایحه خاص آن ترکیبی از نت چوب ، مشک و مرکبات می باشد . در حقیقت این عطر رایحه پیچیده ای دارد و توسط عطرسازی معروفی ساخته شده است . 

Penhalgion’s Sartorial

اگر پدر شما به پوشیدن کت و شلوارهای سفارشی ، ظرافت کم نظیر و زندگی کلاسیک علاقه دارد ، این عطر برای هدیه به چنین شخصی بسیار می تواند مناسب باشد . هرکس با زدن این عطر به خود می تواند حس یک نجیب زاد عالی رتبه را تجربه کند . نت هایی که توانسته است این عطر کلاسیک را پدید آورد تلفیقی از نت اسطوخودوس و دانه تونکا می باشد . ترکیب شدن این منابع ساخت عطر تا حدودی رایحه چرمی و چوبی را به بوی این محصول بخشیده است . 

212 Cologne

ادکلن 212 مطبوع ترین عطر برای زنان و مردان با اعتماد به نفس و البته خوش تیپ می باشد که توسط طراح مد نیویورک کارولینا هررا تولید شده است . این ادکلن مخصوص پدران است که مدام در جلسات کاری مهم هستند و اشخاص زیادی هر روز ملاقات می کنند . نت های اسطوخودس ، مرکبات ، زنجبیل به آن اثری به یاد ماندنی از یک بوی گرم و تند و البته پر انرژی بخشیده است . این ادکلن در واقع برای هدیه روز پدر بسیار مناسب و البته خاص می تواند باشد .  

Tom Ford Lavender Extreme

مردم در هنگام استفاده از این عطر باید خیلی احتیاط کنند چون واقعا رایحه آن خوشمزه و خاص است . نت های به کارگرفته شده در آن مخلوطی از گیاه اسطوخودوس ، ترنج و لوبیای تونکا می باشد . مطمئن باشید چنانچه یکبار از آن استفاده کنید به بوی این عطر اعتیاد پیدا خواهید کرد .

John Varvatos x Nick Jonas Red Edition Eau de Toilette

این ادو تویلت مناسب پدرانی است که همیشه سعی می کنند از بودن کنار خانواده خود لذت ببرند . رایحه گرم و پر ادویه آن که حاوی نت های همچون قهوه و ترنج است ، این عطر را به یکی از خوشبو ترین گزنیه های این لیست تبدیل کرده است . 

سخن پایانی : 

روز پدر در بسیاری از کشورهای دنیا برای پاس داشت و قدرانی از زحمات آنها جشن گرفته می شود . این یک روز برجسته و مهم برای یادآوری نقش در خانواده می باشد چون به هر حال پدران پیوندهای خانوادگی را بسیار می توانند محکم کنند . 

نکته مهمی که در آخر باید به آن اشاره کنم این است که در هنگام خرید تنها به قیمت عطر دقت کنید و سعی کنید معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید . به هر حال ممکن است در لحظه خرید شما احساساتی شوید و گمان کنید که هر چه یک عطر گران قیمت تر باشد می توانید هدیه بهتری نیز محسوب شود . در مرحله نخست خرید عطر برای روز پدر باید بدانید که او بیشتر از چه رایحه هایی خوشش می آید و بعد از این موضوع به ملاک هایی دیگر مثل میزان ماندگاری ، اصل یا تقلبی بودن ، میزان قدرت پخش شوندگی رایحه توجه کنید . 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 439
  • بازدید کلی : 2,145