loading...
عطر شناسی | خرید عطر و ادکلن
شجاعی بازدید : 35 پنجشنبه 30 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نکاتی مهم در مورد عطر ها :


علاوه بر آنچه که تا به اینجا در مورد رایحه ها ، اصول استفاده از عطر و حرفه عطرسازی گفته شد ، نکات اساسی دیگری در مورد عطریات وجود دارد که رعایت برخی از این اصول نه تنها بسیار مفید است بلکه در بیشتر مواقع به نوعی ضروری و مهم نیز می باشند . 
البته قبل از شرح این اصول، باید یک نکته ی مهم را یاد آوری نمود و آن اینکه به انواع عطریات، خواه اودو کلن یا او دو پرفيوم، به جز مواد معطر، مواد شیمیایی دیگری نیز اضافه می شود، مانند استون و ترکیبات دیگری از نمک جوهر سرکه ، استات ،که برای بسیاری از مردم آلرژی زا هستند و نباید از آنها زیاد استفاده نمود. نیازی به گفتن نیست که مقصود از مصرف زیاد، یک موضوع نسبی است، اما هر چه میزان مصرف عطریات بیشتر باشد، انتشار این مواد آلرژی زا هم به نسبت بیشتر خواهد بود. اساسا در مصرف عطریات هم باید جانب اعتدال را نگه داشت و به هیچ وجه نباید به خودتان عطر زیادی بزنید . 



به علاوه، تعداد زیادی عطریات درجه ی دوم و تقلبی هم در بازار هست که مواد معطر آنها یا اساسا با مواد معطر عطریات اصیل تفاوت دارد یا میزان آنها در یک شیشه ی عطر کمتر است و مدت بسیار کمی بعد از باز کردن در شیشه، این میزان کم هم گاهی اوقات ناپدید می شود و مواد مضر آنها که نسبت هم بیشتر است، باقی می ماند. اینکه پس از مصرف این عطریات، هم مصرف کننده و هم اطرافیان او، دچار سردرد و ناراحتی های دیگر می شوند، دلیل آشکار بر میزان زیاد این مواد آلرژی زاست. البته در عطر های اصل هم از این مواد استفاده می شود ، ولی ترکیبات آنها کنترل شده تر و مقدار آنها کمتر است. ضمنا ممکن است کسی به ترکیات یک عطر اصيل هم آلرژی داشته باشد و مثلا دچار سردرد شود. در این صورت، ماده ی معطر آن عطر با آن شخص سازگار نیست و باید مصرف آن را ترک نماید و عطری بخرد که مواد معطر دیگری داشته باشد

اما در اینجا تعدادی از اصول کاربرد عطریات و تشریفات کاربردی آن مطرح می گردد. امیدوارم که دانستن آنها برای شما فایده داشته باشد . 

اصول کلی برای انتخاب و خرید عطر 


با تاکید می گویم از خرید عطر های ارزان قیمت و تقلبی پرهیز کنیم. این عطریات حاوی مواد مضری هستند که هم برای مصرف کننده و هم اطرافیان او زیان دارد. ضمنا هنگام خرید، عطری را که زرورق بسته ی آن پاره شده و بسته ی آن باز شده است، را خریداری نکنید .
در خرید عطریاتی که هنگام ملاقات با عبور دیگران، آن را خوشایند می یابید، دقت نمایید، ممکن است آن رایحه روی پوست شما به همان میزان یا اصلا خوشایند نباشد .
 از خرید عطریات، صرفا به خاطر اسم و تبلیغ گسترده ی آنها خودداری نمایید. به زبان ساده، عطری بخرید که با پوست شما سازگار باشد.
و عطرهای ملایم و سبز برای هوای گرم و عطرهای قوی و گرم برای هوای سرد مناسب تر است


 در هوای خشک، رایحه ی عطریات بیشتر به مشام می رسد و در هوای مرطوب کمتر این اتفاق می افتد . در حقیقت به همین خاطر است که برخی از تولید کنندگان عطریات برای نقاط مرطوب، عطریات قوی تری ساخته اند که مخصوص مصرف در همین نقاط است. بنابراین هنگام خرید توجه
داشته باشید و محل استفاده از عطر را به فروشنده یاد آور شوید یا خود میزان مواد معطر در محصولات متنوعی که در بازار وجود دارد را بررسی کنید . 
و سعی کنید شیشه های عطر افشانه ای را انتخاب نمایید.


و فراموش نکنید که عطر باید با نوع پوست - چرب، خشک ، معمولی و متغير - او نیز با رنگ آن - روشن، گندمگون و تیره – سازگاری داشته باشد. برای انتخاب بهتر عطر مناسب، از عطر فروش متخصص کمک بگیرید.
و هنگام خرید عطریات، از شامه ی تازهدی خود و اطرافیان بهره گیرید. برخی از افراد شامه ی قوی تری دارند که به اصطلاح دیرتر اشباع می شود. در هر حال، هنگام خرید، برای استشمام عطر بعدی، شامه ی خود را با تنفس در هوای آزاد، تازه نمایید. برخی از عطر فروشی ها، ظرفی حاوی دانه های قهوه دارند. استشمام قهوه، بوی عطر قبلی را خنثی می کند و شامه ی شما را آماده ی بوییدن عطر تازه می نماید.
و هرگز برای آزمایش رایحه ی عطر، مستقیما شیشه ی عطر یا در آن را نبویید؛ زیرا اولا نشان نخستین آن، مانع از آزمون دقیق رایحه ی اصلی عطر می شود، ثانية ممکن است شدید دچار آلرژی شوید.
. اگر می خواهید بدانید که نسبت به یک عطر آلرژی دارید یا خیر، مقداری از آن را روی قسمتی از پوست بازوی خود که در معرض دید نیست، بپاشید. اگر ظرف یک ساعت متوجه شدید که آن قسمت از پوست قرمز شده است، از خطر این عطر پرهیز کنید.

اگر به شیوه های ساخت عطر و ادکلن علاقه مندید ، اینجا کلیک کنید .


یادتان باشد که نشان اولیه ی عطریات بسیار فرار هستند و سریعا پراکنده می شوند، اما رایحه ی اصلی عطریات در نشان میانی و پایانی آنها قرار گرفته است. بهتر است برای استشمام بوی اصلی عطر، آن را بر پوست خود افشانده، مدتی صبر کنید - مثلا ۵ تا ۱۰ دقیقه - تا رایحه ی میانی آنها ظاهر شود. این رایحه باید مبنای خرید عطر قرار گیرد. بنابراین، در خرید عجله نکنید.
و برای استشمام رایحه ی عطریات به طریقه ی سنتی، از برخی از قسمت های سر و صورت و دست که محل نبض است، و رایحه ها را بهتر پراکنده می کند( بیشتر نبض دست چپ ) استفاده نمایید . تردیدی نیست که با داشتن دو دست، این نقاط سريعة اشغال می شود و آزمون رایحه های بعدی، امکان پذیر نیست.  هرگز از دست دیگران – به خصوص از جنس مخالف - برای آزمون عطر مورد علاقه ی خود استفاده ننمایید. یک عطر واحد روی پوست های گوناگون، رایحه های متفاوت دارد.
اگر کسی را برای کمک به انتخاب عطر همراه می برید، باید شامهای قوی و سلیقه ای خوب داشته باشد.

اگر شما هم تجربه ای درباره این موضوعات داشتید ، در بخش کامنت ها می توانید آنها را با ما به اشتراک بگذارید . 

برچسب ها عطر , ادکلن ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 431
  • بازدید کلی : 2,137